Sunday, May 2, 2010

Selamat bertemu lagi kawan - kawan. Terasa segar hari ini. Mana taknya, saya dah mula gunakan produk susu kambing asli dari belina. Terasa segar satu badan. Baunya sedap..... bau susunya melekat kat badan. Tak caya, marilah datang dekat. Pasti baunya melekat pada kawan - kawan pula.

Topik saya pada kali ini untuk wanita. Untuk para isteri. Tapi kalau kaum lelaki dan para suami nak baca, silakan. Mana tahu ada tip untuk bantu isteri agar lebih kelihatan cantik dan segar.

Kalau dulu sebelum kahwin, wanita terlalu menjaga penampilannya. Semuanya mahu kelihatan cantik dan kemas. Muka yang licin, badan yang wangi, kulit putih gebu, malah kalau ada jerawat batu yang tersesat di muka pun, sure tak nak keluar rumah punya, kan ?

Tapi bila dah kahwin, terutamanya telah mempunyai anak, wanita yang bergelar isteri ini mula mengabaikan dirinya ( termasuk saya ). Alasan sibuk melayan anak dan suami, kerja di rumah yang banyak, kerja di pejabat lagi, menyebabkan isteri tiada masa untuk memikirkan dan merawat diri sendiri. Apa yang ada itulah yang dipakai. Diri sendiri bukan kepentingan utama lagi. Duit pun berkira - kira nak keluar. Takut budget lari. Percayalah cakap saya, ada isteri yang mencuci mukanya setiap hari hanya dengan menggunakan sabun mandi !!!

Saya tak nak membebel panjang mengenai perkara ini. Tapi saya ada menulis sebuah sajak ( original tau ) khas buat para isteri. Renung - renungkanlah apa yang ditulis. Pesanan saya, peruntukkanlah sedikit masa untuk diri anda sendiri. Jika anda tidak sayang diri sendiri, siapa lagi ? Dan jangan lupa jenguk - jenguk ke kedai online http://beautyhealthybelina.blogspot.com mungkin ada yang sesuai untuk anda. Salam sayang. Bye.....


KISAH SEORANG ISTERI
Seorang isteri
Sanggup bertarung nyawa
Demi memenuhi impian suami
Punyai zuriat pewaris harta.
Seorang isteri
Dengan rela turut bekerja
Demi niatnya membantu suami
Agar tidak terputus belanja.
Ketika melintasi pasaraya terkemuka
Kaki si isteri tiba - tiba terhenti
Matanya terpandang pakaian mahal
Hidungnya tercium haruman terkenal
Kalau diikutkan rasa hati
Dirinya begitu ingin memiliki.
Tetapi si isteri cepat sedar diri
Sambil berlalu dia berkata
" Biarlah aku tidak bersolek,
Pakaianku tidak menarik,
Asalkan keluargaku cukup segala,
Anak - anakku kenyang perutnya. "
Namun setelah bertahun lamanya,
Si isteri tiba - tiba tersentak
Pabila suaminya bersuara,
" Engkau tidak pandai mengurus diri,
Pakaianmu lusuh tidak berganti
Mukamu pudar tiada seri
Mengahwinimu
Tidak pernah membuat aku bahagia,
Menjadi suamimu
Tiada apa yang dapat aku bangga. "
Malam telah melabuhkan diri
Tetapi si isteri masih tetap di situ
Mencari - cari kekuatan diri,
Mencari - cari harga diri,
Sekarang baru si isteri menyedari,
Pengorbanannya selama ini
Tiada harganya
Di mata suami !!!

0 Comments:

Post a Comment