Wednesday, February 10, 2010

Seronoknya Saya.....


Apa khabar kawan - kawan ? Saya seronoklah hari ni. Apa yang menyeronokkan sangat tu ? Malu sebenarnya nak bagitau. Kawan - kawan nak tau ? Tak nak ? Tak nak pun saya bagitau jugaklah.

Sebelum tu saya nak bagitau, saya baru sahaja menceburi dunia blog ni hujung tahun lalu. Walaupun saya buta IT (huhuhu) semangat saya berkobar - kobar ingin memiliki blog sendiri. So, saya paksa suami saya createkan satu blog baru untuk saya (sian suami saya, saya ni kan buta IT).

Bila dsuterawangi ni wujud, saya mula menulis tentang pelbagai topik. Seronok dapat luahkan apa yang kita rasa dalam blog kita sendiri. Dah jadi 'addict' pulak. Topik saya pelbagai dan saya boleh tulis apa yang saya suka tapi saya cuba elakkan menulis berkenaan dengan politik, isu panas atau orang perseorangan takut nanti kena saman.

Tapikan, dah banyak yang saya tulis ( lebih dari 2 tu banyaklah ) saya tengok pengunjung yang datang ke blog saya banyak tu juga dalam 5-6 orang. Sampai satu tahap tak ada orang langsung.
Sedih saya tau. Macam - macam saya buat tapi dok macam tu jugak. Sampailah kelmarin suami saya sarankan supaya saya mendaftar dengan www.gengblogger.com . Tempat berkumpul blogger - blogger dan tempat mencari ilmu untuk blogger baru macam saya.

Semalam saya mendaftar dan pingkan artikel saya ( ping tu apa ha ? ) dan pengunjung blog saya naik kepada 15 orang. Ha... itulah yang buat saya seronok sangat tu. Walaupun tak sebanyak orang lain yang dah otai tu, tetapi sekurang - kurangnya ia memberi semangat kepada saya untuk terus menulis dan terasa dihargai.

Sekarang ni saya belajar - belajar bagaimana nak berinteraksi atau mengambil bahagian dalam gengblogger tu. Sikit - sikitlah. Saya belum pandai lagi. Saya harap dapat tunjuk ajar daripada otai - otai semua terutama bagaimana nak menaikkan trafik. Saya juga rasa seronok kerana dapat mengenali orang - orang yang hobinya sama macam saya dalam gengblogger ni.

Ini bukan artikel kipas ye. Ini promote free je. Tak ada udang sebalik mee pun. Saya pun tak kenal siapa owner gengblogger ni. Anyway terima kasih sebab terima saya menyertai geng ini dan tolong beri saya tunjuk ajar dalam menerokai dunia blog ni. Jumpa lagi.....

0 Comments:

Post a Comment