Tuesday, February 23, 2010

GERAMNYA......


Geramnya...isk isk isk. Geram betul saya. Rasa macam nak..... nak buat apa ye ? Entahlah. Tapi saya geram betul nih. Sabar - sabar. Tarik nafas.....hembus. Tarik nafas....hembus. Ok, push...push... Eh, itu nak bersalin nanti la... belum lagi.

Kawan - kawan nak tahu ? Hari tu saya ada appointment kat hospital di Cheras ni dengan doktor jantung. Jantung saya ni dikesan ada bunyi lain tapi apabila mengandung je. Kalau tak mengandung jantung saya ok je. Oleh kerana lagi 2 minggu nak bersalin, saya pun buat check up jantung.

Appointment saya pukul 10 pagi - 11 pagi. Jadi pukul 9 pagi saya dah datang hospital. Cepat sampai, cepat habis. Pukul 9.30 pagi saya diberi nombor 1084. Nombor yang dipanggil sekarang ialah 1001. Mak ai... jauh lagi la. Tapi tak apalah, mungkin rawatannya cepat sebab saya rasa doktor ada dalam 6-7 orang / bilik.

Saya cari bangku yang hujung sekali. Boleh sandarkan kepala kat dinding. Maklumlah, perut dah membesar, duduk pun tak selesa. Tapi apa boleh buat, kalau tak tunggu takut terlepas pula.

Tunggu punya tunggu, terlelap, terjaga, terlelap balik, nombor saya tak sampai - sampai lagi. Lambatnya..... Perut dah makin tak selesa, lapar lagi. Bila nak sampai giliran ni ? Belakang pun dah sakit sangat sebab duduk terlampau lama. Kalau nak diikutkan, nak je saya minta giliran saya dipercepatkan sebab saya sarat mengandung. Tapi bila tengok pesakit lain kebanyakannya orang - orang tua, sian pulak rasanya. Saya tak boleh pentingkan diri walaupun rasa sakit belakang waktu tu menyebabkan saya rasa nak menjerit sekuat hati. Sakit betul la....

Tunggu punya tunggu, lelap balik, jaga balik, berkat kesabaran saya akhirnya giliran saya pun sampai. Tahu pukul berapa ? Ya...tepat pukul 4 petang. Nombor giliran saya dipanggil. Setelah disuruh tarik nafas 3 kali dibelakang dan 3 kali di depan, doktor jantung pun berkata " jantung puan ok, lepas ni tak perlu buat follow up lagi. Puan boleh balik. Itu aje ? 5 minit je jumpa doktor sedangkan untuk menunggunya saya menghabiskan masa daripada pukul 9 pagi hingga 4 petang ? Tak patut, tak patut. Isk, geramnya saya....

0 Comments:

Post a Comment