Tuesday, March 16, 2010

Syukur....Alhamdulillah.....

Selamat bertemu kembali kawan - kawan. Rindu rasanya dah lama tak berblogging. Namun apakan daya, kesihatan tak mengizinkan. Selepas bersalin badan jadi lemah. Nak jalan pun tak larat. Mana taknya, tenaga banyak hilang dan darah banyak tumpah. Sekarang ni dah ok sikit. Bolehlah bukak blog sikit - sikit.


Setelah habis menulis entry 'Biarkanlah aku menyerah saja' (tak sempat pingkan pun), saya pun masuk tidur. Pukul 1.30 pagi saya terjaga kerana dalam perut terdengar seperti bunyi ' tus '. Saya ingatkan air ketuban pecah, tapi tak keluar pulak. Perut terasa sakit sekejap - sekejap. Dalam hati saya berdoa agar cepat pagi supaya boleh terus hantar anak ke rumah baby sitter dan seterusnya terus pergi ke hospital. Saya cuba lelapkan mata sambil menahan kesakitan yang datang sekali sekala.
Oh tidak ! Saya dah tak tahan dah. Saya terus kejutkan suami pada pukul 2 pagi dan bersiap - siap untuk ke hospital. Anak - anak dibawa sekali. Di dalam perjalanan sakit semakin tidak tertahan hanya perkataan Allah yang mampu disebutkan. Rasa - rasanya mahu sahaja meneran sekarang juga. Pukul 2.30 pagi kami sampai di bahagian kecemasan bersalin dan saya terus disorongkan ke 'labour room'. Doktor - doktor dan jururawat - jururawat yang berada disitu bertungkus lumus menyiapkan peralatan untuk menyambut kelahiran sikecilku. Aku dinasihatkan supaya menarik dan menghembus nafas dan jangan meneran dulu.

" Doktor, dah nak keluar dah ". Kataku sambil menahan kesakitan. Ku pegang tangan doktor. Suami di sebelah menenangkanku. Tanpa mempedulikan apa - apapun lagi, aku meneran dengan seluruh tenaga yang ada. Tepat pada pukul 3.25 pagi, keluarlah anak kecilku, seorang baby girl dengan berat 3.43kg ke muka bumi dan disambut dengan penuh kesyukuran dan penuh kelegaan.

Syukur alhamdulillah kerana semuanya selamat dan berjalan lancar. Terima kasih kepada doktor dan jururawat yang menyambut kelahiran bayiku. Dan terima kasih juga kepada kawan - kawan blogger yang mendoakan kesejahteraan aku dan bayiku. Terima kasih semua.....

0 Comments:

Post a Comment